sessió 1
activitat inicial
4/12/2024
Primer de tot hem fet una introducció sobre el tema en el qual treballarem aquest trimestre, en aquest cas serà " democràcia i justícia"
i ens ha proposat un repte que el que busca es que reflexionem i proposem accions concretes per poguer transformar l'escola en un espai on tothom es pugui sentir escoltat.
activitat:
l'activitat consistia en, donades unes situacions dir si pensàvem que era una situació justa o no.
NIVELL ESCOLAR
-Els alumnes de cursos superiors sempre ocupen la major part del pati durant l'hora de descans
Nosaltres hem parlat de que en el nosatre cas no passa gaire ja que sovint cadacú té la seva zona i no hi han hagut gairebé mai baralles entre cursos, tot i així penso que és molt injust perquè tenir mes edat no et fa tenir més drets, i si una persona vol estar a un lloc del pati, algú més gran no és ningú per tenir preferència i poguer fer-lo fora.
- només es premia els alumnes amb millors notes, sense el reconeixement d'altres talents, com la creativitat o el treball en equip
Nosaltres hem pensat que no estem d'acord ja que només premiar les millors notes no és just, perquè hi ha altres talents importants, com la creativitat o el treball en equip. Això pot desmotivar molts alumnes. L'educació hauria de reconèixer diferents habilitats perquè tothom se senti valorat.
-Un alumne molt responsable, treballador i fa la feina quan toca, per això, en el treball cooperaatiu sempre va l'alumne més desorganitzat i poc treballadors per tal de que el treball surti bé.
Penso que és mol injust ja que la persona que realment treblla és la persona que sovint fa més feina i per tant si la resta de grup no fa res la nota de la persona que si que treballa queda força perjudicada i per tant jo penso que és injust.
NIVELL MUNICIPAL
-L'ajuntamen decideix invertir en millorar les places del centre, però no en les dels barris perifèrics
Jo penso que és injust perquè si inverteixes diners en llocs que ja estan prou visitats i en canvi veus que davant de casa teva hi ha alguna cosa que sería millor canviar o si més no millorar, com pot ser que caigui un fanal o no funcionin les llums, i veus que estan invertint diners a altres parts de la ciutat per fer-les "més maques" i aconseguir més visita de la que ja tenen doncs és força injust.
NIVELL SOCIAL
.Algú fa un comentari despectiu sobre l'aparença o les creences d'una altra persona, però ningú intervé per aturar-lo
Si la persona que ha sigut és amiga meva ho tinc un vincle emocional dons evidenment si que intervindria ja que és algú amb qui tinc confiança però en canvi, si li passés a algú que no conec dons no m'hi possaria perquè mai se sap el context
NIVELL FAMILIAR
-Un germà rep més atenció i temps de pares perquè "té més problemes". És just?
-jo penso que hi han ocasions i ocasions, i és evident que si tens un germà amb algún problema li poaràn més atenció si veuen que l'altre germà és més espavilat, independent..., però això no treu que li deixin de donar atenció, en aquest cas si que em semblaria injust, però en el primer cas em sembla just.
-Els pares llegeixen missatges privats (whatsapps, instagram) d'un fill sense el meu permís
-jo crec que és injust perquè cadascú té la seva intimitat i si olen saber alguna cosa han de saber que es pot dir, i també crec que el millor és si t'hand e agafar el movil que siguin davant dels fills i no en secret i que no s'enterssin, però és evident que si passés alguna cosa i que sería just mirar-lo

taula
també hem completat aquesta taula on haviem de posr cada element per tal de copletar la taula comparativaa entre la justícia i la democràcia