sessió 2

anàlisi DAFO

                                                                                                    11/12/2024

Avui a classe ens han explicat que era unanàlisi DAFO, què és és una eina de planificació que s'utilitza per avaluar els factors interns i externs  que afecten una organització, projecte o a una situació concreta. Les seves sigles corresponen a:

  • Debilitats: Aspectes interns que representen punts febles o àrees de millora.
  • Amenaces: Factors externs que poden dificultar o posar en perill els objectius.
  • Fortaleses: Aspectes interns positius que representen avantatges competitius.
  • Oportunitats: Factors externs que poden beneficiar o obrir noves possibilitats

ACTIVITAT

En aquesta activitat havíem de posar-nos per grups de tres i a partir d'aqui en un document word hem hagur de  fer un analisi DAFO de la nostre escola, ha estat força complicat però finalment l'hem pogut completar, resumidament aquests han estat els punts que hem afegit:

Factors interns (Dins de l'escola)

Fortaleses (Aspectes positius)

  • Participació: Els alumnes i professors poden intervenir en algunes decisions i projectes.
  • Normes: Hi ha normes clares i es fan complir amb conseqüències estrictes.
  • Inclusió: L'escola té iniciatives com festes pròpies i una aula d'acollida per ajudar els nouvinguts.
  • Espais i recursos: Hi ha ordinadors i tauletes per facilitar l'aprenentatge.

Debilitats (Aspectes negatius)

  • Participació: Els alumnes tenen poc poder de decisió dins l'aula.
  • Normes: No sempre es prenen seriosament i algunes es consideren injustes.
  • Inclusió: Algunes assignatures, com religió cristiana, es donen a alumnes d'altres creences, i alguns nens se senten sols al pati.
  • Espais i recursos: Hi ha barreres arquitectòniques, com moltes escales, i problemes quan plou perquè alguns espais s'inunden.

Factors externs (Fora de l'escola)

Oportunitats (Aspectes positius de l'entorn)

  • Participació: L'escola ofereix activitats educatives amb altres entitats i sortides escolars interessants.
  • Normes: Algunes normes ajuden a millorar el comportament i organitzen tallers d'ètica i autoconeixement.
  • Inclusió: Disposen de tecnologia per millorar l'aprenentatge i ofereixen llibres en diferents formats.
  • Espais i recursos: Hi ha activitats com "el punt" al pati i un aparcament a prop de l'escola.

Amenaces (Factors externs que poden ser un problema)

  • Participació: Alguns alumnes no volen participar en activitats escolars o no aprofiten les excursions.
  • Normes: Algunes normes no es consideren clares o adequades, com el tancament obligatori dels mòbils a la taquilla.
  • Inclusió: Hi ha baralles amb alumnes d'altres escoles properes i dificultats per integrar alumnes que no parlen català o castellà.
  • Espais i recursos: L'escola no pot ampliar el pati per la proximitat d'un altre centre i hi ha molt trànsit als voltants.


Fer aquesta activitat ens ha ajudat molt ja que és una de les uniques vegades que ens hem parat a pensar en els punts forts i dèbils de la nostre escola, segurement mai ens haviem donat compte de les amanaces que realment hi han externes a l'escola, tampoc ens haviem donat compte de les oportunitats que hi tenim i de un munt de coses que hem pogut escriure i pensar sobre la nostre escola,  l'activitat apart de ser una mica complicada ha sigut molt útil.

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar