sessió 3
el poder de les normes. mirem la nostra escola?
18 de desembre de 2024
En la sessió d'avui hem parlat sobre les NOFC que són les Normes d'Organització i Funcionament del Centre. Són un document oficial que regula el funcionament d'un centre educatiu, incloent-hi com s'organitzen les activitats, les normes de convivència, els drets i deures de l'alumnat, professorat i famílies, i els procediments per resoldre conflictes.
El Consell Escolar és un òrgan de participació i govern en els centres educatius, on diferents membres de la comunitat educativa (alumnes, professorat, famílies, personal d'administració i serveis, i representants de l'administració) col·laboren en la presa de decisions importants sobre el funcionament del centre.
a partir d'aqui hi han diferents punts com:
- Composició:
- Inclou el president (director del centre), representants del professorat, alumnes, famílies, personal d'administració i serveis (PAS), i, en escoles públiques, un representant de l'ajuntament.
Decisions:
- Es prenen per consens o per votació, depenent del grau d'acord.
- Les decisions han de buscar el bé comú, encara que cada membre representi el seu col·lectiu.
Reunions:
- Es convoquen entre 2 i 4 vegades per curs o quan cal tractar temes rellevants.
- La convocatòria inclou l'ordre del dia.
- Per ser vàlides, cal que hi assisteixi un mínim de membres.
Procediments:
- El president presenta els temes de l'ordre del dia.
- Es debaten els punts tractats i cada col·lectiu exposa les seves opinions.
- Es proposen accions i es voten per aprovar-les o rebutjar-les. Les decisions es recullen en un acta i són vinculants.
Constitució del Consell Escolar:
Els membres són elegits mitjançant eleccions dins de cada sector de la comunitat educativa (alumnes, famílies, professorat, etc.). El director actua com a president i el consell es renova periòdicament (cada 2 o 4 anys).
I aquestes normes són molt importants per al funcionaments dels centres ja que que passaria si no hi haguessin normes? doncs és evindent que tothom faria el que voldria i no hi hauria un bon funcionament en els centres, i per això es va crear el conell escolar que també ajuda a prendre decisions més justes i millorar la convivència.
ACTIVITAT
L'activitat que havíem de fer consistia en agrupar-noes en grups de 3/4 persones i a partir d'aqui llegir-nos un document el qual parlava de diferents normes d'una escola, analitzar-lo i fer un mapa conceptual del que hi deia, amb el meu grup ens havia tocat la junta de delegats, i amb la informació hem creat auqest mapa conceptual:

infografia
Després de crear el mapa conceptual haviem de escollir una de les normes que hi havia i amb aquesta fer una infografia i pensar propostes de millora o coses que no funcionen bé d'aquesta, no ens ha donat gaire temps de començar-la però tot i aixi els punts claus que hem destacat han estat: que normalment els aumnes escullen els seus delegats, per tant creiem que això ho haurien de fer els professors, també pensem que s'haurien de presentar els alumnes amb millors qualificacions o si més no els que resulten ser més disciplinats i més encarats a volguer fer bé la feina.
Aquesta infografia l'haurem de presentar en la propera sessió explicant tots els punts que hem volgut destacar.