sessió 3

el poder de les normes. mirem la nostra escola?

18 de desembre de 2024 

En la sessió d'avui hem parlat sobre les NOFC que són les Normes d'Organització i Funcionament del Centre. Són un document oficial que regula el funcionament d'un centre educatiu, incloent-hi com s'organitzen les activitats, les normes de convivència, els drets i deures de l'alumnat, professorat i famílies, i els procediments per resoldre conflictes. 

El Consell Escolar és un òrgan de participació i govern en els centres educatius, on diferents membres de la comunitat educativa (alumnes, professorat, famílies, personal d'administració i serveis, i representants de l'administració) col·laboren en la presa de decisions importants sobre el funcionament del centre.

a partir d'aqui hi han diferents punts com:

  • Composició:   
  • Inclou el president (director del centre), representants del professorat, alumnes, famílies, personal d'administració i serveis (PAS), i, en escoles públiques, un representant de l'ajuntament.
  • Decisions:

    • Es prenen per consens o per votació, depenent del grau d'acord.
    • Les decisions han de buscar el bé comú, encara que cada membre representi el seu col·lectiu.
  • Reunions:

    • Es convoquen entre 2 i 4 vegades per curs o quan cal tractar temes rellevants.
    • La convocatòria inclou l'ordre del dia.
    • Per ser vàlides, cal que hi assisteixi un mínim de membres.
  • Procediments:

    • El president presenta els temes de l'ordre del dia.
    • Es debaten els punts tractats i cada col·lectiu exposa les seves opinions.
    • Es proposen accions i es voten per aprovar-les o rebutjar-les. Les decisions es recullen en un acta i són vinculants.
  • Constitució del Consell Escolar:
    Els membres són elegits mitjançant eleccions dins de cada sector de la comunitat educativa (alumnes, famílies, professorat, etc.). El director actua com a president i el consell es renova periòdicament (cada 2 o 4 anys).

I aquestes normes són molt importants per al funcionaments dels centres ja que que passaria si no hi haguessin normes? doncs és evindent que tothom faria el que voldria i no hi hauria un bon funcionament en els centres, i per això es va crear el conell escolar que també ajuda a prendre decisions més justes i millorar la convivència.


ACTIVITAT 

L'activitat que havíem de fer consistia en agrupar-noes en grups de 3/4 persones i a partir d'aqui llegir-nos un document el qual parlava de diferents normes d'una escola, analitzar-lo i fer un mapa conceptual del que hi deia, amb el meu grup ens havia tocat la junta de delegats, i amb la informació hem creat auqest mapa conceptual:

infografia

Després de crear el mapa conceptual haviem de escollir una de les normes que hi havia i amb aquesta fer una infografia i pensar propostes de millora o coses que no funcionen bé d'aquesta, no ens ha donat gaire temps de començar-la però tot i aixi els punts claus que hem destacat han estat: que normalment els aumnes escullen els seus delegats, per tant creiem que això ho haurien de fer els professors, també pensem que s'haurien de presentar els alumnes amb millors qualificacions o si més no els que resulten ser més disciplinats i més encarats a volguer fer bé la feina.

Aquesta infografia l'haurem de presentar en la propera sessió explicant tots els punts que hem volgut destacar.

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar